FELLİNİ KOMBİ ARIZASI
E1 Arızası:Su basıncı arızası
FER Marka kombi Arızaları:
Yeşil ve Sarı Işık Yanmıyor, Kırmızı Işık Hızlı Yanıp Sönüyor: Gaz olmama sorunu: Bu durumda cihaza gaz gelmiyor demektir yani kombi ateşleme yapmıyor. Gaz kontrolü sağlamanız gerekmektedir. Gaz girişleri normal ise cihazı bir de resetlemeniz gerekmektedir.
Yeşil ve Sarı Işık Yanmıyor, Kırmızı Işık Yanıyor:
Yüksek ısı koruma müdahalesi:Isıtma sensörünün arızalı olduğunu, tesisat su dolaşımının olmadığını ya da tesisatta hava olduğunu belirten arıza kodudur
Yeşil Işık Yanıyor, Sarı ve Kırmızı Işık Yanmıyor:
Brülör kapalı iken alev sinyali:Bu durumda cihazın elektrotları ya da kartı arızalı olabilmektedir.
Yeşil Işık Hızlı Yanıp Sönüyor, Sarı ve Kırmızı Işık Yanmıyor: Hava basınç düzenleyici kapatmıyor:Bu durumda basınç düzenleyici kontağı kapatmıyor yani açık kalıyor diyebiliriz. Kablolarda, diyaframda sorun olabilir. Baca yıkalı ya da baca ebatları sorunlu diyebiliriz
Yeşil ve Kırmızı Işık Yanmıyor, Sarı Işık Hızlı Yanıp Sönüyor: Tesisat su basıncı yetersiz:Tesisattaki su basıncının sıfırlandığını belirten arıza kodudur. Bu durumda tesisata yeteri kadar su basmanız gerekmektedir. Su basma uygulaması 1,5 bar kadar olmalıdır. Ardından kombi düzelecek normal çalışmaya devam edecektir. Sorun düzelmez ise ancak cihazı resetleyebilirsiniz.
Yeşil Işık Yanmıyor, Sarı Işık Yanıyor, Kırmızı Işık Hızlı Yanıp Sönüyor: Gidiş suyu sensör sorunu:Bu durumda sensör arızalı olabilir, kablolarda bir kopma durumu ya da kablolarda kısa devre sorunu yaşanıyor olabilir.
Yeşil Işık Yanıyor, Sarı Işık Hızlı Yanıp Sönüyor, Kırmızı Işık Yanmıyor:
Su sensör sorunu:Kombide bulunan sıcak su sensöründe sorun olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Bu durumda diyebiliriz ki cihazın sensörü arızalı olabilir. Sensör arızasının yanı sıra kablolarda kopma ya da kısa devre sorunu yaşanıyor da olabilir
Yeşil Işık Yanmıyor, Sarı ve Kırmızı Işık Hızlı Yanıp Sönüyor:
Değiştirme ünitesi koruma müdahalesi:Tesisatta suyun dolaşmadığını belirten arıza kodudur. Bu durumda tesisatta hava olabilir ya da cihazın sirkülasyon pompası arızalı olabilir.
FERROLİ DOMİCOMPACT ARIZALARI
Kırmızı Işık Yanıp Sönüyor: emniyet (limit) termostat sistemde oluşan aşırı sıcaklktan dolayı kombinizi devre dışı bırakmış demektir.Tesisattaki pislik,filitre tıkanması, Bir diğer arıza en başta da anlattığımız gibi sikülasyon pompası olabilir, teisatta veya kombinin içinde hava birikmesi.? Ferroli Domicompact kombinizde kırmızı ışığın yanıp sönmesine sebep olabilecek son bir arıza durumu ise kalorifer (ntc) sensörünün arızalı olmasıdır. peteklerinizden hava almayı deneyin
Kırmızı Işık Sürekli Yanıyor: doğalgaz vanasının açık olup olmadığını kontrol edin, Elektrik Voltajında sorun olabilir,
DOMİPROJECT ARIZALARI
A01-ateşleme yok-gaz kontrolü yap,bacalı ise hava alıyormu,Elk.tesisatını kontrol et son olarak valfe bak.
A02-Brülör kapalı iken alev var.iyon yada elektrotlar,enson kart
A03-aşırı sıcaklık koruması,limit sensörü,devir daim pompası kontrolü yap
F04-Kart Parametreleri arızalı hatalı
F05-Parametre ayarı yanlış parametre ayarı yapın.
A06-Alev yetersiz.Gaz basıncı düşük olabilir.
F07-Kart Parametresi ayarı yanlış.
A09-Gaz valfi arızası
F10-çıkış sensörü NTC arızalı yada kabloları kopuk.
F11-Sıcaksu NTC arızası
F14-Çıkış NTC 2 arızası
A16-Gaz valfi anormal çalışıyor,Valfi kontrol edin.
F20-Yanm kontrol sorunu.Baca fanına bakın,baca tıkalı olabilir,Diyeframa bakın.
A21– Yanma durumu uygunsuz.Son 10 dakikada 6 kez f20 arızası olmuştur.F20 yi giderin.
A23–A24– Kart parametre sorunu yanlış ayarlanmış olabilir.
F24-düşük voltaj.Elk enj.180 v.altına düşerse bu arıza çıkar.
F35-Şebeke frekans hatası.
F37-Su basıncı düşük.
F39-Harici sensör hatası.
A41-sensörlen yerinden çıkmış olabilir,konumları değişmiş olabilir düzeltin.
F42-ısıtma sensör arızası
F43-Eşanjör koruması devrede pompa kontrolü yapın.sistemde havada olabilir.
F50-Faz valfi sorunu kablolarını kontrol edin.
A51-uygunsuz yanma,baca tıkanması veya gaz valfi.
Ferroli Kombi Arıza Kodları Ve Açıklamaları
Divatop —
A01 hata kodu:Alev yok
A02 hata kodu: Düzensiz alev
A03 hata kodu:Eşanjör koruma
F04 hata kodu: Baca termostatı arızası
F05 hata kodu:Prosestat arızası
F06 hata kodu:4 dakikada 5 defa alev eksikliği
F08 hata kodu:Eşanjör aşırı ısınma arızası
F10 hata kodu:NTC kalorifer sensörü bozuk
F11 hata kodu:NTC su sensörü bozuk
F14 hata kodu: NTC emniyet sensörü bozuk
F34 hata kodu: Besleme gerilim arızası
F35 hata kodu: Frekans arızası
F37 hata kodu: Tesisat basıncı yetersiz
F39 hata kodu: Harici NTC sensörü bozuk
F40 hata kodu: Tesisat basıncı yüksek
F41 hata kodu:Sensör koruması bağlı değil yerinden oynamış olabilir.
F42 hata kodu: İkili sensör okuma farkı nedeniyle koruma
F43 hata kodu:Eşanjör koruması
F47 hata kodu: Basınç sensörü koruması bağlı değil
F50 hata kod:Modüleg bağlı değil
FERROLİ
Domicompact F 24- Domicompact F 30 Yoğuşmalı
F1 arızası gaz yok arızası, yoğuşma suyu hortumunu kontrol ediniz.Yoğuşma suyu hortumu eğer bir kabın içinde ise kabın tamamen dolarak hortumun ağzını tıkamasına sebep olup olmadığına bakın. tekrar F1 arızasını vermeye devam ediyor ise gelen Elektrik Voltajını kontroledin,Diğer bir olasılık gaz valfidir.En son olasılık kart arızasıdır.
F1 Hatası – Brülör ateşlemesi arızası. F2 Hatası – Brülör yanmıyorken alev işareti yanıyor. F3 Hatası – Emniyet termostatı açık. F5 Hatası – Duman termostatı devreye giriyor, ardından kazanın çalışması 20 dakika duruyor. F7 Hatası – Petek Gidiş sensörü arızalı. F9 Hatası – Kullanım suyu sensörü arızalı.
F37 Hatası – Düşük sistem basıncı.
FERROLİ ECONCEPT TECH 25 A – 35 A arızaları:
A01 Brülör ateşleme yapmıyor: Gaz yok Kombiye normal gaz akışını kontrol edin ve havanın borulardan tahliye edildiğinden emin olunuz Elektrot tespit/ateşleme hatası Elektrot kablo tesisatını kontrol ediniz ve doğru konumlanmış olduğundan ve herhangi bir kalıntı içermediğinden emin olunuz Arızalı gaz valfı Gaz valfını kontrol ediniz ve değiştiriniz şebeke gaz basıncı yetersiz şebeke gaz basıncını kontrol ediniz Sifon tıkalı Sifon aparatını kontrol ediniz ve temizleyiniz
A02 Brülör kapalı iken alev var sinyali Elektrot arızası Iyonizasyon elektrot kablolarını kontrol ediniz Kart arızası Kartı kontrol ediniz
A03 Aşırı sıcaklık korumasının devreye girmesi Isıtma sensörü hasar görmüştür Isıtma sensörünün doğru konumlandırılmış ve düzgün çalıştığından emin olunuz Sistemde su sirkülasyonu yok pompayı kontrol ediniz Sistemde hava var Sistemin havasını boşaltınız
A04 Duman tahliye emniyetinin devreye girmesi Son 24 saat içerisinde 3 kez F07 arızası F07 arızasına bakınız
A05 Fan korumasının devreye girmesi 1 saat boyunca aralıksız F15 arızası F15 arızasına bakınız
A06 Ateşleme aşamasından sonra alev yetersizliği (4 dakikada 6 kez) Iyonizasyon elektrotu arızası Iyonizasyon elektrotunun pozisyonunu kontrol ediniz ve gerekirse değiştiriniz Düzensiz alev Brülörü kontrol ediniz Gaz Ofset valfında arıza Minimum güç Ofset ayarını kontrol ediniz Hava/duman kanalları tıkalı Bacanın, duman çıkış kanallarının ve hava girişi ile terminallerin tıkanıklığını gideriniz Sifon tıkalı Sifon aparatını kontrol ediniz ve temizleyiniz
F07 Duman ısısı yüksek Baca kısmen tıkalıdır veya yetersiz kalmaktadır Bacanın, duman tahliye kanallarının ve çıkış terminalinin randımanını kontrol ediniz Duman sensörünün konumu Duman sensörünün doğru konumlandırılmış ve düzgün çalıştığından emin olunuz
F10 Çıkış sensörü 1 arızası Sensör hasarlı Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü değiştiriniz Kablo tesisatında kısa devre Kablolarda kopukluk var
F11 Giriş sensörü arızası Sensör hasarlı Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü değiştiriniz Kablo tesisatında kısa devre Kablolarda kopukluk var
F12 Sıhhı su sensöründe arıza Sensör hasarlı Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü değiştiriniz Kablo tesisatında kısa devre Kablolarda kopukluk var
F13 Duman sensörü arızası Sensör hasarlı Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü değiştiriniz Kablo tesisatında kısa devre Kablolarda kopukluk var
F14 Çıkış sensörü 2 arızası Sensör hasarlı Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü de÷iútiriniz Kablo tesisatında kısa devre Kablolarda kopukluk var
F15 Fan arızası 230V Besleme gerilimi yetersizliği 3 kutuplu konnektörün kablolarını kontrol ediniz Takimetre kesintisi sinyali 5 kutuplu konnektörün kablolarını kontrol ediniz Fan hasarlı Fanı kontrol ediniz
F34 Besleme gerilimi 170V altında Elektrik úebekesi problemi Elektrik tesisatını kontrol ediniz
F35 şebeke frekansı anormal Elektrik úebekesi problemi Elektrik tesisatını kontrol ediniz
F37 Sistem su basıncı doğru değil Basınç çok düşük Sistemi doldurunuz Su presostatı bağlı değil veya hasar görmüş Sensörü kontrol ediniz
F39 Harici sonda arızası Sensör hasarlı veya kablo ba÷lantılarında kısa devre Sensörün kablo tesisatını kontrol ediniz veya sensörü değiştiriniz Sıcaklık akışı aktivasyonundan sonra sensörün bağlantısı kesilmiştir Harici sensör bağlantısını tekrar yapınız veya sıcaklık akışını devre dışı bırakınız
A41 Sensörlerin konumlandırılması Çıkış sensörünün boru ile bağlantısı kesilmiş Isıtma sensörünün doğru konumlandırılmış ve düzgün çalıştığından emin olunuz
F42 Isıtma sensöründe anormal durum Sensör hasarlı Sensörü değiştiriniz
FERROLİ NEW ELİTE ARIZA KODLARI
F4 Arızası: Prosestat devreye giriyor: Bu durum prosestat kontağının kapalı kaldığını gösterir. Bu durumda servis ekipleri tarafından prosestat kontrolü sağlanmalıdır..
F5 Arızası: Prosestat kapatmıyor: Bu durum kontağın 55 saniye içerisinde kapatmadığını gösterir. Hava ve duman boruları tıkalı olabilir bu durum mutlaka kontrol edilmelidir. Prosestat arızası da meydana gelmiş olabilir. Servis çağırırsanız çözüm alternatifi sunulabilir.
F6 Arızası: Prosestatın uzun süre kapanmaması: Kontağın 5 denemeden sonra yine de kapanmamasını belirten arıza kodudur. Bu durumda kombide ya fan ya da prosestat arızası görülür.
F8 Arızası: Ateşleme sonrası yanma yok: Kombide ateşleme oluyor fakat yanma durumu olmuyor ise bu sorun karşımıza çıkar. Bu durum elektronik kartta sorun olabileceği anlamına gelebilir. Ya da şebeke anormalliği sebebi ile de bu durum yaşanabilir. Topraklama kontrolü de sağlanabilir.
F9 Arızası: Gaz valfi ile elektronik aksam arasında iletişim yok: Bu durumda gaz valfi sorunu ya da kablo bağlantı sorunu yaşanabilir. Sorun ancak uzman servis ekibi tarafından tespit edilir ve müdahale yapılabilir
F10-F22 Arızası: Mikro işlemci sorunu: Cihazın elektronik kartındaki mikro işlemcide sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Sorun eğer devam eder ise elektronik kart kontrol edilmeli değişim ya da tamiri yapılmalıdır
F23 Arızası: 4 dakika içinde tesisat basıncına ulaşılamıyor: Bu durum tesisatta su kaybı olduğu anlamına gelir. Şebeke basıncı düşük ise bu sorun yaşanır. Şebeke basıncına bakılarak su basılmalıdır. Sorun çözümlenecektir.
F24 Arızası: 12 saat içinde 4 kez kombiye su basmak gerekiyor: Böyle bir durumda sürekli düşük su basınç sorunu yaşanıyor demektir. Emniyet ventili kontrol edilmelidir. Tıkanması ya da arızalı olması kombideki suyu tahliye ediyor anlamına gelebilmektedir. Ya da genleşme tankının havası eksik ise yine sürekli basınç düşme durumu yaşanabilir.
F25 Arızası: Yazılım sorunu: Ferroli New Elite kombide yazılım hatası anlamına gelen arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Eğer sorun düzelmez de yeniden devam eder ise mutlaka elektronik kart kontrol edilerek müdahalesi yapılmalıdır. Bu durum karşısında cihaza müdahale edemeyeceğiniz için mutlaka servis yardımı almalısınız.
F30-F31 Arızası: Isıtma tesisat sensör sorunu: Isıtma sensöründe sorun olduğu anlamını taşıyan arıza kodlarıdır. Bu durumda sensör arızası karşımıza çıkabilir. Veya kablolarda eğer kopma ya da kısa devre durumu oldu ise yine bu durum yaşanabilir.
F32-F33 Arızası: Kullanım suyu sensör sorunu: Cihazın sıcak su sensöründe sorun, kablolarında kopma ya da kablolarda kısa devre olduğu zaman bu iki sorun meydana gelir.
F34 Arızası: Voltaj düşük ya da yüksek: Cihaza gelen voltajın ya 190 V dan düşük ya da 250 V dan yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz bir süre kadar bu şekilde düzelir umudu ile beklenmelidir. Düzelme olmaz ise servis aranmalıdır. Elektrik tesisatında sorun olabilir. Cihazın bu sebeple parçaları zarar görmüş olabilir. Servis müdahalesi sonrasında çözüm sağlanabilir. Yalnız sorun yaşanmasın diye de mutlaka regülatör kullanmalısınız.
F36 Arızası: Elektronik kart sorunu: Yaz kış farklı sebeplerle karşımıza çıkan bir arıza kodudur. Bu arıza kodunun anlamı elektronik kartta sorun olmasıdır. Böyle bir durumda cihazın çalışması beklenilemez. Yapılması gereken uygulama kartın tamiri ya da değişimidir.
F37 Arızası: Isıtma tesisatı suyu çok düşük: Tesisattaki suyun olması gerekenden çok çok düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durum karşısında cihaza su basmanız gerekmektedir. Bu uygulama kombi altındaki doldurma musluğu ile yapılır. Su basma sonrasında düzelme olmuyor ise sensör hasat görmüş olabilir.
F39 Arızası: Dış sonda arızalı: Cihazda sonda sorunu olduğunda ya da kablolarda kısa devre meydana geldiğinde bu problem karşımıza çıkar. Böyle bir durumda arızayı kullanıcı olarak çözümleyemezsiniz
F40 Arızası: Isıtma tesisatı suyu yüksek: Bu durum cihazda olması gereken suyun oldukça yüksek olduğunu gösterir. Böyle bir durumla karşılaştığınız zaman yapmanız gereken şey kombideki fazla suyu almaktır. Kombideki fazla suyu kombiye yakın olan kaloriferden hava alarak düşürebilirsiniz. Fazla su aldığınız durumlarda cihaza yeniden su basarsanız sorun çözümlenecektir.